H. Fagerbekk

Hilde Fagerbekk med koret høsten 2012

Hilde Fagerbekk

Er født i 1964 i Trøndelag og interesserte seg tidlig for sang og stemmebruk.

Allerede som barn tok hun pianotimer og er utdannet i klassisk piano. Hilde tok videre sin utdanning som

faglærer i sang og musikk ved Trøndelag musikkonservatorium og har sang som hovedfag.

Sine pedagogiske kunnskaper har hun formidlet videre ved å dirigere flere kor, både barnekor og

voksenkor, i Trøndelag og på Østlandet.

Hun har vært dirigent for Fossegrimen i to perioder.

Hilde har selv sunget 10 år i Norsk Vokalensemble/Norske kammersangere, hun skriver og arrangerer sanger for kor, gir privattimer i både sang og piano og viser med dette at hun er en dedikert musikkpedagog på heltid.

Hilde legger stor vekt på stemmebruk og riktig pusteteknikk i sang og tale når hun deler sine kunnskaper. Dette mener hun er viktig for hver enkelt sitt velbehag, noe koret sine medlemmer fikk gleden av ved hennes to perioder i koret.

Hennes høydepunkt i Fossegrimen ble oppsetningen av Jesus Christ Superstar i 2014