Fra før i ti`a

Fra før i ti`a Plakat fra rundt 1990

Fossegrimen 1944 i forbindelse med 20 års jubileumet.

1.rekke: Gunvor Brun, Gerda Torgersen, Elsa Røst Enger, Johan Enger,  Maria Bjerke, Karin Olsen og Jenny Hermann.

2.rekke: Eli Hønsen, Thora Pedersen, Jenny Kristiansen, Bjørg Skugstad, Elsa Langeland, Ellen Smedsli, Astrid Kurland, Martha Molstad, Ruth Halvorsen, Ingerid Skovli, Marit Sønderaal og Eva Myklebust.

3.rekke: Einar Bakken, Karl Kurland, Øyvind Brakestad, Henrik Torgersen, Jens Kurland, Odd Torgersen og Olaf Kristiansen.

4.rekke: Karl Haugli, Cato Holmsen, Ove Lund, Alv Vårum, Hans Bråthen, John Stagrim og John Kurland.

Ikke alt står fortalt på sidene om Fossegrimen sin historie. Av og til dukker det historier, bilder og annet som kan være artig å se, høre eller mimre om for de som har opllevd det.

Fossegrimen 60 år i 1984

Dirigent Sigmund Karlsen

Lotterigruppa

I 1993 kunne det se ut som om økonomien i koret ikke var som den burde og det var bekymringer for om man kunne beholde dirigenten, som den gang var Elisabeth Misvær, noe man kunne lese i et rundskriv til allemedlemmene. Det å være med å samle inntekter til koret var obligatorisk, noe det i og for seg er i dag også. Dugnad på Ringnes var kanskje noe mer ettertraktet enn på en Kiwibutikk på Lørenskog og rekrutteringen var sikkert mye lettere.

De som av jobb- og helsemessige årsaker, slik det står i skrivet, må skaffe midler på annenmåte.

Lotterigruppa var da et alternativ og for å få denne gruppe til å fungere produktivt ble det laget retningslinjer: I punkt -V- står det bl. annet at gevinster har alle i lotterigruppa ansvar for å skaffe til veie enten ved selv å gi disse eller få dem "sponset" av næringsliv,slekt og venner. Andre i koret kan også bidra med gevinster om det er muligheter for det.

Man fikk tilatelse å sitte i Fokus senteret i Sørumsand å selge lodder, noe man kanskje burde tenke på i dag også. Ellers har ikke alt forandret seg fra før i ti`a

Plakat fra rundt 1990            Plakat fra 2014